Pon - Pet: 08:30h - 17h i Sub: 08h - 15h Višnjička 34 011-361-95-95

Ulja i maziva

Za nesmetan rad motora koje obuhvata veliki broj pomerajućih delova, potrebno je podmazivanje. Postoje različite vrste ulja u u celom sistemu gde svako ima svoju ulogu.

Motorno ulje

Jedan od presudnih činilaca u dugovečnosti automobila. Motorno ulje se mora menjati u sklopu redovnog servisa na odredjeni vremenski interval ili odredjeni broj predjenih kilometara. Ono služi za podmazivanje svih pomerajućih delova u motoru. Treba obratiti pažnju na gradaciju ulja koja je neophodna da se sipa i da li auto ima partikularni filter ili ne. Još jedna stvar koju treba imati na umu jeste količina ulja prilikom sipanja. Ako se radi o zameni ulja onda se prvo ispušta kompletno staro ulje a sipa novo u količini koje je propisano od strane proizvodjača. Previše ulja je skoro jednako loše po rad motora kao premalo ulja tako da ovde treba biti jako oprezan. S vremena na vreme treba raditi provere izvlačenjem šipke merača ulja.

Servo ulje

Sistem za servo se sastoji iz pumpe, letve, creva i to je zatvoren sistem koji zahteva podmazivanje. Ulje za servo se nalazi u čantri u sklopu motora i ako je sve ispravno, ulje za servo ne bi trebalo da se troši samo od sebe. Kada opadne nivo ulja, skoro sigurno znači da je došlo do curenja na nekom od spojeva creva i dela, puštanje na pumpi ili curenje letve volana. Prve indikacije nedostatka ulja jeste slabljenje servo uredjaja koje se oseća na upravljaču kao otežano okretanje ili kao zvuk u pumpi koja radi bučnije zbog nedostatka ulja.

 

Kočiono ulje

Kočiono ulje služi da održava jednak pritisak u crevima koja služe da rasporedjuju jednak pritisak u svakom kočionom uredjaju na vozilu. Kada se menjaju kočione pločice, radi remont kočionih čeljusti, mora se uraditi ozračivanje sistema tj izbacivanje vazduha iz creva kočionog sistema da ne bi doslo do mehurića koji mogu dovesti do toga da kočnica propadne pilikom kočenja.

 

Menjačko ulje

Menjač/diferencijal je jedan od najčešće pomerajućih delova u vozilu i njegovo ulje igra veliku ulogu u nesmetanom radu. Često se zaboravlja provera nivoa ovog ulja a uz to i njegova zamena. Gradacija mora po propisu jer je šteta koja može nastati greškom višestruko veća od cene ulja. Korisnik teško može sam proveriti nivo ovog ulja tako da se preporučuje da to odradi majistor na redovnom pregledu vozila.

POPULAR QUESTIONS

  • Should I consider using synthetic oil?

    Synthetic engine oils are produced through a synthesis process that takes very small molecules and assembles them into larger ones.

  • What parts should be replaced?

    Synthetic engine oils are produced through a synthesis process that takes very small molecules and assembles them into larger ones.

  • How do I keep track of routine?

    Synthetic engine oils are produced through a synthesis process that takes very small molecules and assembles them into larger ones.

© Copyright 2016. Autoline fordovi delovi